20 Nisan 2012 Cuma

Dereotlu Poğaça

Eşimin çoookk sevdiği dereotlu poğaçalardan yaptım bugün :) O kadar az malzemeli ve pratik ki aniden misafiriniz gelse çay demlenirken bile yapılabilcek bir poğaça denemeniz şiddetle tavsiye edilir.

Malzemeler ;
1 çay bardağı sıvıyağ 
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu 
1 çay kaşığı tuz 
Dereotu 
Alabildiği kadar un 

Tüm malzemelerimizi derin bir kapta yoğurmaya başlıyoruz

Hamurumuz kıvama gelene kadar unumuzu ekliyoruzzz 

Minik yuvarlaklar yapıp yağlı kağıtlı tepsimize yerleştirdikten sonraaa, üzerlerine yoğurt veya yumurta sarısı sürebilirsiniz. ( Ben çok yumurta taraftarı olmayan biriyim :) O yüzden çay bardağına çok az yoğurt ve sıvıyağ ekleyerek üzerlerine sürdüm.

180 derecelik fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz. Hepsi bu kadar :) 





4 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor...
benn sıvıyağ yerine margarin kullanıyorum birde yaş maya ...
poğaça o zaman daha yumuşak oluyor...
sevgiler canım...

* NiSsACa * dedi ki...

Teşekkür ederimm canım :)
Evet yaş maya ile bende yapıyorum ama bu denemede çok güzel sonuç verdi kıyır kıyır oldu çok hoşuma gitti :)

cicibiciseyler.com dedi ki...

çok guzel gorunuyor balım ellerıne saglık en kısa zamanda bende denıcem=)

Seyyah Aile dedi ki...

Merhabalar;
Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
60. takipçiniz benim.
Bu arada birbirinden güzel hediyeleri olan 4 farklı çekilişim var, kaçırmayın derim, muhakkak beklerim :)
Sevgiler
http://whiteglaze.blogspot.com