6 Şubat 2012 Pazartesi

Milföylü Yufka Böreği

Bugüne kadar tatlı -tuzlu-hamur işi- pasta -kurabiye üzerine bir çok tarif denedim. Tek tutturamadığım tatlardan biri çok fazla sevmeme rağmen BÖREK  olmuştur:) 
İnatla ısrarla içine sıvıyağlar bol bol sütler döktüğüm böreklerim her seferinde hayal kırıklığı olup yapış yapış olurdu.Bugün bir kez daha anladım kiiii pes etmemek lazımmış.
Evde yarım kalan milföy hamurlarımıda değerlendirdiğim böreğim nefistiiiii sizlerle paylaşmak istedim ..


İlk önce milföy hamurlarımı oklava yardımı ile birleştirerek tepsime sığacak şekilde hamur elde ettim .
Bir kabın içerisine Yarım su bardağı süt, Yarım su bardağı sıvıyağ, 1 şişe soda ekliyoruz.

s
Sonrasında milföyden elde ettiğim hamur en alta gelecek şekilde üzerinede 1 yufkayı parça parça bölüp üzerine ekliyoruz.
Üzerine süt sıvıyağ ve sodadan elde ettiğim karışımı ekledim
                                   Peynirimizi de  ekledik.
Tekrar milföy ve yufkamız ile bitene kadar aynı işlemi tamamladık. ( Ben toplamda 3 yufka ile yaptım tercih sizin  )
Önceden kızdırmış olduğumuz fırınımızdan mis gibi kokular gelen kadar pişiyoruz afiyet olsun :) 
Nasıl güzel görünüyor değil mi ? :)











Hiç yorum yok: